La Grande Chapelle estrea no marco do Xacobeo obras inéditas dun músico do século XVII vinculado á Catedral de Santiago
Esta formación, dirixida por Albert Recasens, ofrecerá o 24 de xuño un concerto na Catedral de Santiago de Compostela, no marco do Xacobeo 2021-22.
As entradas son de balde e poderán solicitarse no enderezo electrónico https://entradas.catedraldesantiago.es/es-ES/venta-de-entradas
Escoitaranse obras inéditas do músico barroco José de Baquedano (1642-1711), mestre, compositor e soado intérprete da capela da devandita catedral
Albert Recasens, director do conxunto e investigador da Universidade de Navarra, realizou un estudo musicológico exhaustivo deste compositor barroco Galicia, 18 de xuño de 2021
La Grande Chapelle, dirixida por Albert Recasens, ofrecerá o 24 de xuño un concerto na Catedral de Santiago de Compostela, no marco do Xacobeo 2021-22. Escoitaranse obras inéditas do músico barroco José de Baquedano (1642-1711), mestre, compositor e soado intérprete da capela da devandita catedral. O labor de recuperación enmárcase no proxecto de investigación que desenvolve o director do conxunto no Instituto Cultura e Sociedade (ICS) da Universidade de Navarra
O programa incluirá unha selección da obra vocal latina de Baquedano, con motetes, salmos e lamentacións. Albert Recasens realizou unha rigorosa investigación, o estudo musicolóxico paralelo e a coordinación da transcrición das obras, seguindo a metodoloxía científica que aplicou en anteriores recuperacións doutros compositores españois dos séculos XVI, XVII e XVIII.
As entradas son de balde e poderán solicitarse no enderezo electrónico https://entradas.catedraldesantiago.es/es-ES/venta-de-entradas
Para iso acudiu aos fondos do arquivo da Catedral, onde se conserva a maioría dos manuscritos de Baquedano. Segundo explicou, entre as obras que soarán destaca a recuperación do salmo Miserere a dez voces, “seguindo a práctica interpretativa da época e as propias anotacións do compositor”.
Destacou que esta peza interpretábase en Xoves, Venres e Sábado Santo “a varios coros, repartidos pola igrexa”. Así mesmo, sinalou que o concerto do día 24 contará co cadro de músicos que contemplaban as composicións orixinais e incluirá as violas de arco -tamén chamadas violas de gamba- que previu o compositor para unha das lamentacións de Xoves Santo, o Iod. Manum suam.
Tanto o concerto na Catedral como a posterior edición discográfica contaron coa asesoría intelectual do Centro de Estudos Europa Hispánica ( CEEH). A gravación do álbum terá lugar a finais do mes de xuño en Portugal.
Simbiose de estilo moderno e linguaxe polifónica tradicional
José de Baquedano naceu en Puente la Reina, un enclave navarro do Camiño de Santiago. Iniciou alí a súa formación e buscou traballo como cantor en Bilbao, San Sebastián, Vitoria e Segovia. Posteriormente trasladouse a Madrid, onde comezou a consolidar o seu prestixio.
Debido aos seus méritos, o cabido da Catedral de Santiago propúxolle como mestre de capela en 1680, onde exerceu ata 1710. A produción de Baquedano ofrece, como noutros compositores da súa xeración, unha admirable simbiose de estilo moderno -con xiros melódicos italianizantes, harmonía ousada, cromatismo ou intervencións para solistas- e a linguaxe polifónica tradicional que imperaba nos centros eclesiásticos hispanos.
Para Recasens a figura de Baquedano suscitou o interese de musicólogos e intérpretes desde os anos 50 do século XX: “Contou con pioneiras recuperacións impulsadas por institucións como a Catedral de Santiago ou a Universidade de Santiago, auspiciadas polas administracións públicas”. Con todo, puntualizou que a parte da súa obra que foi gravada “é reducida e non é proporcional á importancia e á calidade artística da produción conservada”.