20 xuñ 2021

La Grande Chapelle estrea no marco do Xacobeo obras inéditas dun músico do século XVII vinculado á Catedral de Santiago

Esta formación, dirixida por Albert Recasens, ofrecerá o 24 de xuño un concerto na Catedral de Santiago de Compostela, no marco do Xacobeo 2021-22. 

As entradas son de balde e poderán solicitarse no enderezo electrónico https://entradas.catedraldesantiago.es/es-ES/venta-de-entradas

Escoitaranse obras inéditas do músico barroco José de Baquedano (1642-1711), mestre, compositor e soado intérprete da capela da devandita catedral

Albert Recasens, director do conxunto e investigador da Universidade de Navarra, realizou un estudo musicológico exhaustivo deste compositor barroco Galicia, 18 de xuño de 2021

 
 
Formación musical, La Grande Chapelle.

 La Grande  Chapelle, dirixida por Albert  Recasens, ofrecerá o 24 de xuño un concerto na Catedral de Santiago de Compostela, no marco do Xacobeo 2021-22. Escoitaranse obras inéditas do músico barroco José de  Baquedano (1642-1711), mestre, compositor e soado intérprete da capela da devandita catedral. O labor de recuperación enmárcase no proxecto de investigación que desenvolve o director do conxunto no Instituto Cultura e Sociedade (ICS) da Universidade de Navarra

O programa incluirá unha selección da obra vocal latina de Baquedano, con motetes, salmos e lamentacións. Albert Recasens realizou unha rigorosa investigación, o estudo musicolóxico paralelo e a coordinación da transcrición das obras, seguindo a metodoloxía científica que aplicou en anteriores recuperacións doutros compositores españois dos séculos XVI, XVII e XVIII. 

As entradas son de balde e poderán solicitarse no enderezo electrónico https://entradas.catedraldesantiago.es/es-ES/venta-de-entradas

Para iso acudiu aos fondos do arquivo da Catedral, onde se conserva a maioría dos manuscritos de Baquedano. Segundo explicou, entre as obras que soarán destaca a recuperación do salmo Miserere a dez voces, “seguindo a práctica interpretativa da época e as propias anotacións do compositor”.

 Destacou que esta peza interpretábase en Xoves, Venres e Sábado Santo “a varios coros, repartidos pola igrexa”. Así mesmo, sinalou que o concerto do día 24 contará co cadro de músicos que contemplaban as composicións orixinais e incluirá as violas de arco -tamén chamadas violas de gamba- que previu o compositor para unha das lamentacións de Xoves Santo, o Iod. Manum suam. 

Tanto o concerto na Catedral como a posterior edición discográfica contaron coa asesoría intelectual do Centro de Estudos Europa Hispánica ( CEEH). A gravación do álbum terá lugar a finais do mes de xuño en Portugal.

 Simbiose de estilo moderno e linguaxe polifónica tradicional

José de Baquedano naceu en Puente la Reina, un enclave navarro do Camiño de Santiago. Iniciou alí a súa formación e buscou traballo como cantor en Bilbao, San Sebastián, Vitoria e Segovia. Posteriormente trasladouse a Madrid, onde comezou a consolidar o seu prestixio.

Debido aos seus méritos, o cabido da Catedral de Santiago propúxolle como mestre de capela en 1680, onde exerceu ata 1710. A produción de Baquedano ofrece, como noutros compositores da súa xeración, unha admirable simbiose de estilo moderno -con xiros melódicos italianizantes, harmonía ousada, cromatismo ou intervencións para solistas- e a linguaxe polifónica tradicional que imperaba nos centros eclesiásticos hispanos.

 

Para Recasens a figura de Baquedano suscitou o interese de musicólogos e intérpretes desde os anos 50 do século XX: “Contou con pioneiras recuperacións impulsadas por institucións como a Catedral de Santiago ou a Universidade de Santiago, auspiciadas polas administracións públicas”. Con todo, puntualizou que a parte da súa obra que foi gravada “é reducida e non é proporcional á importancia e á calidade artística da produción conservada”.

 

 

Arriba