Descrición
A ría de Corcubión deseña unha forma de arco
que se estira cara ao sur. Presenta unha forma aberta
que é, en realidade, unha ampla enseada protexida
polo apéndice pétreo do cabo Fisterra que, ao
alongarse cara ao sur, pecha un espazo mariño.
As rochas graníticas volven condicionar a paisaxe.
O rochedo maniféstase de xeito nítido e, ao mesmo
tempo, cambiante. No monte Pindo dominan as
formas labradas na rocha granítica, concretamente
granodiorita. Sobre uns poucos quilómetros, gradúanse
en altitude cumes rochosos, simulando castelos
rematados, laxes alongadas, cúpulas redondeadas,
figuras de seres fantásticos, pedregais... Ademais,
dende o seu cume, na Moa, a máis de 600 metros de
altitude, contémplase unha vista incriblemente
fermosa, coa aldea do Pindo aos seus pés e o cabo
Fisterra, ao fondo.
No medio desta paraxe excepcional, precipítanse
as augas do río Xallas. A Fervenza, en Ézaro, é sen
dúbida un dos recantos máis espectaculares da costa
galega. A construción de encoros preto da súa
desembocadura permite vela en funcionamento
algúns días ao ano pero, malia iso, pódese admirar un
recanto de gran beleza.
Cara ao oeste, no cabo Fisterra, o granito é
diferente e as formas tamén. A presenza do mar e do
faro, que orienta con luces os navíos para evitar máis
traxedias, creou un mundo de mitos e maxia que se
dan a man no recinto de San Guillermo. Todo motiva
que, como os antigos lexionarios de Roma, os
viaxeiros que se achegan ata alí esperen o momento
máxico no que aparece o "raio verde".
E, cara ao sur, a rocha destruída polo paso do
tempo e transportada polas augas acumúlase no areal
de Carnota, o máis extenso de Galicia, con oito
quilómetros de lonxitude, que se estende entre as
puntas de Caldebarcos e Nosa Señora dos Remedios.
Praia e dunas pechan áreas hidromorfas como a boca
do río, no que as formas graníticas sobresaen da auga.
No Pindo e Fisterra materialízase a riquísima
etnografía da comarca. O Ara Solis, lugar de
adoración do Sol, a onde chegaron, segundo a lenda,
as lexións romanas para ver morrer cada tarde o sol
ou Duio, a antiga Dugium, coa súa lenda de
horizontes de mar e cidade anegada polas augas,
serven de exemplo.
Por outra parte, a permanencia de ritos de
fertilidade en pedras de Fisterra -a fin da terra e o
comezo do Mare Tenebrosum durante séculos de
cultura- son trazos que falan da pervivencia das
tradicións nestes lugares.
Pero a pedra transfórmase pola man do home.
Froito deles son as pequenas aldeas que salpican
o litoral, así como as vilas de Fisterra, Corcubión
e Cee. Mariñeiras as dúas primeiras, industrial a
terceira, conteñen no seu interior fermosos edificios
nos que destacan as galerías acristaladas ou os
edificios flanqueados por soportais.